פעמים רבות אני פוגש בעלי עסקים בעלי נסיון של שנים בתחום עיסוקם, ששואלים אותי מה הם בעצם היתרונות של קמפיין יחסי ציבור ולמה הוא עדיף על פרסום מודעות בעיתונות או בשאר אמצעי התקשורת. בעלי עסקים רבים שבויים בקונספציה לפיה רק פרסומת צבעונית וצועקת היא פרסומת שעובדת. לצערי, מדובר בתפיסה שגויה.
קמפיין יחסי ציבור לעסק מציע מספר יתרונות בולטים שלא קיימים בשיטות אחרות לקידום מכירות. בראש ובראשונה, יחסי ציבור נחשבים לצורת קידום מכירות בעלת אמינות גבוהה ביותר. פרסום שם העסק בתוך כתבות חדשותיות בעיתון או בכלי התקשורת האחרים, נתפסים כאמינים הרבה יותר בקרב קהלי היעד השונים.
בניגוד לשיטות אחרות לקידום מכירות, בהן הצרכן מפתח מידה של חשדנות ויחס שלילי כלפי הפרסום (העסק שילם על הפרסום), כאשר הכלי דרכו נעשה פרסום נתפס כאובייקטיבי ולא מוטה כמו כתבה בעיתון או פינה ברדיו, הצרכן הפוטנציאלי "סומך" עליו ואף מחזק את דעתו על המותג.
קמפיין יחסי ציבור לעסק נשען בעיקר על כוחם של כלי התקשורת השונים כמו הטלויזיה, עיתונות מקומית, עיתונות ארצית, עיתונות מקצועית, תחנות הרדיו ואתרי האינטרנט השונים, מבלי להזכיר עדיין את כוחן של הרשתות החברתיות השונות בהענקת אמינות וחשיבות למותג.
נוסף על כן, קמפיין יחסי ציבור לעסק שנבנה בצורה מקצועית בצירוף תכנית אסטרטגיה תקשורתית, יכול לספק לקהל הלקוחות הפוטנציאלי מידע רב יותר על העסק או המותג אותו מבקשים לקדם. זאת תודות לעובדה כי כלי התקשורת מעניקים מקום רב יותר לתוכן אותו רוצים להעביר. כך למשל, כתבה בעיתון תכיל יותר תוכן ממודעת פרסום בעיתון, שיהיה מוגבל בגודלו ובהיקפו.
יתרון נוסף שקיים לקמפיין יחסי ציבור הוא פוטנציאל התהודה. סיפורים מעניינים, שמצליחים לעניין תקשורתית, יכולים למנף את עצמם לכלי תקשורת נוספים, ללא כל עלות נוספת למושא הקידום. אם למשל אתם בעלי עסק, שהמציא מוצר ייחודי שמסייע לקשישים ופרסמו עליכם כתבה במקומון, הכתבה תוכל למנף את עצמה ולהתפרסם גם בעיתונות הארצית.
דווקא בעידן של תקשורת רב-ערוצית, כשהלקוחות הפוטנציאליים חשופים לגירויים בלתי פוסקים, פרסומות מושכות ואתרים אינטראקטיביים, עסקים זקוקים לבידול וקידום שיווקי שמוכר לא רק את המוצר או השירות, אלא את הסיפור שעומד מאחוריו, את החוויה האנושית והבלתי אמצעית שמתחברת בצורה טבעית ונינוחה ללקוחות. חוויה כזו תסקרן את הלקוח, תגרום לו להרגיש וכפועל יוצא תניע לפעולה.
קמפיין יחסי ציבור לעסק מהווה דרך זולה יותר לקדם עסקים, מוצרים או אנשים בקרב דעת הקהל, ביחס לצורות אחרות של קידום מכירות. ההחזר עבור ההשקעה (ROI) גבוה יחסית ומעניק לבעל העסק כלים טובים יותר לקידום האינטרסים שלו. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי יחסי ציבור שלא ינוהלו בצורה מקצועית על ידי יועץ תקשורת בעל נסיון שחי את התחום ויודע כיצד להתנהל בו, עלולים שלא להשיג את היעילות המתבקשת ולעתים אף לגרום לנזק תדמיתי.